Cyklo Podyjí: Čížov, Hardegg, Šobes, Nový Hrádek

Na kole moc nejezdím, ale tentokrát jsem se hecla. Nalákala mě krásná příroda a památky. Trasa má 44 km. Náročnost si netroufám posuzovat, jelikož jsem netrénovaná. Ale patří každopádně mezi náročnější, nejedná se pouze o rovinky.
mapy (6).png

Autem jsme dojeli na parkoviště v Čížově, které je neplacené. A vydali se po cyklostezce směr Rakousko. Během chvilinky jsme se přiblížili k městečku Hardegg. Doporučuji navštívit i Hardeggskou vyhlídku.

Očíhli jsme nejmenší město Rakouska a pokračovali dál přes Mekersdorf do města Niederfladnitz. Pokračovali jsme pořád dál po cyklostezce a pomalu se přibližovali zpět k českým hranicím. Ještě před nimi jsme se zastavili na místě Heiliger Stein, kde původně býval kostel. Nyní je tam krásná vyhlídka na vinice.

My jsme pokračovali dál k vinici Šobes, kde měli otevřený stánek s vínem. Odolala jsem a začalo nekonečné stoupání. No dobře, nakonec skončilo a my jsme sjeli k zřícenině hradu Nový Hrádek. Poté už směr Lukov, kde jsme se posilnili zelňačkou. Z Lukova už to bylo kousek do Čížova k autu.

View this post on Instagram

Proč nejedeš na kole? Nutno podotknout, že já na kole moc nejezdím – obvykle tak 2x za rok. Ale jsem hlava paličatá. David jezdí na kole rád, tak jsem se rozhodla, že vyrazím s ním. A ať nejsem troškař tak rovnou do Podyjí, protože proč bych jezdila k Třeboni, když tam jsou rovinky. Dvakrát jsme sjeli do údolí a dvakrát vyjížděli zpět hore. Poprvé jsem to zvládla vyjet (s ukrutným funěním) a z druhého kopečku je tato fotka. A tento výraz není tak úplně úsměv. Na jednu stranu naštvání na sebe, že jsem to nevyjela a David mi ujel. Na druhou stranu spokojenost, že ho vidím a že na mě počkal. A ještě se vlastně ksichtím na to, že Davča na mě vytáhl foťák ve chvíli, kdy jsem vypadala jako rajče a zvukovými efekty mohla směle konkurovat parní lokomotivě.🚂 Ale nakonec se mi sobotní cyklovýlet líbil. Moc! 🚴‍♀️ A 45 km není závratně hodně, ale na mě je to výkon!😁 A málem bych zapomněla dodat storku, která se k tomu všemu váže a která byla vrcholem všeho. Šlapu si do kopce, dávám do toho všechno, hledám plíce, nohy mám v ohni…najednou mě předjede pán, který si tak jako zlehka šlape, žádná námaha. Naštvaně slejzám z kola s myšlenkou "debilní elektrokola."😁 (Na elektrokole prý budu moct jezdit až budu stará. Škoda.) #bike #cyklistika #vylet #stímmýmžirafákem #vyfocenožirafákem #trip #vyletujem #vylet #holiday #Podyji #codelaPavlanakole #priroda #nature

A post shared by Pája Denková (@denkova.pavla) on

Přestože jsem si mákla, tak jsem si tento výlet velmi užila. Někdy na kolo vyrazíme zase.

Tento výlet jsme absolvovali v srpnu, v tropických horkách. Osvěžení po takovém výkonu přišlo vhod. Doporučuji Mašovický lom. Tak průzračnou vodu jsem v přírodě nezažila.

Photo by můjžirafák!

Leave a comment